Eftermiddagsbabblet

Flexade ut efter utbildningen jag hade - kring 11-snåret och åkte in till stan. Skulle bland annat in på Kapp-Ahl och hitta mig en röd jacka, likadan som den svarta jag nyss köpte ... fick ju för mig att jag skulle skaffa en röd - älskar ju rött också - inte bara svart. Den var ju precis som jag vill en jacka skall vara - med härlig krage, kapuschong, lagom lång, fickor som är ordentligt tilltagna, bra material och inte för tjock och framför allt inte för dyr! Den kostade ju bara 499 kronor ... billigt och bra alltså. Men inte fanns ju någon röd kvar, ingen svart heller ... men det hade jag ju redan köpt. Däremot fanns en grå och en beige. Provade den beigefärgade - men nä - det var liksom inte min färg - även om det är en praktisk färg - mera användbar än just röd färg. Men det bidde ingenting alltså - jäkligt besviken for jag istället till Dollarstore - för där skulle jag köpa några vita och svarta krukor som jag redan köpt av. Jag har vita ... men behövde några till - dom är ganska höga och fyrkantiga ... och billiga - bara 30 kronor. Skulle ha svarta till sonen ... men inte där heller blev det något köp ... fanns inte en endaste liten kruka kvar. Men det fanns ju annat som jag köpte. En orange scarf till svarta jackan, en svart-vit keramikkruka där det står sugar på - krukan är vit och locket är svart. Sen blev det möbeltassar, tandkräm, lite fika, en massa olika plastburkar i diverse storlekar, hängare och krokar, ett halsband i turkos färg, nya tabletter i svart och vitt till köksbordet, sex stycken svarta stolsdynor, gröna blombollar, Clerasil - så gammal man är så får man ju ungdomsfinnar ibland - speciellt vid menstiden! plastpåsar, tandpetare, en ljuslykta i form av en blomma i genomskinligt glas, gråa glasstenar som jag skall sätta i en stormlykta i glas som jag köpte igår och där jag redan satt ett vit-svart-grått ljus, - ja lite smått och framför allt gott!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0