En helt vanlig söndag hos mig!

Ny dag ... ledig dag - söndag. Mulet ute och på noll. Jag som hade tänkt få "pressa" idag också - sola alltså. Var alldeles röd igår i ansiktet efter dagen ute på altanen.

Gick och la mig halv ett i natt ... man börjar se någon film och sen zappar man runt och hittar något annat att se på! Så klockan går ... sen när jag väl lägger mig - ja då ligger jag och läser ... vaknade som vanligt tidigt - 5.30 - men tänkte - inte skall jag kliva upp ännu och somnade om till 6.30. Otroligt när jag klarar av att somna om!

Vet inte vad jag skall göra idag, stöka på här hemma - det finns ju alltid något att pyssla med faktiskt - ingen brist på att göra alltså.
image117


Igår rensade vi bort allt gran- och tallris och ljung som jag hade i mina tre kökslådor under fönstret. Det hade börjat att torka nåt så hemsk - hade blivit alldeles brunt och det bara rasade barr från det! Så det åkte bort ... jag längtar till jag får sätta ut blommor i alla krukor och lådor. Det är alltid en sån härlig tid och blir så fint. Jag har ju haft i dessa lådor också en ljusslinga hela vintern och den åkte också in förstås. Sen har jag en en (konstigt det ser ut när jag skriver det!) i en kruka på ett bord på bron - också med en slinga i - den tog jag också bort igår. Slingan alltså - enen står kvar!

Men nu skall jag gå och bädda sängen och äta frukost ... vi lär med all säkerhet höras under dagen bloggisar.


Kommentarer
Postat av: maskroser

hej på dej min man rensade också hos oss medan jag pressade i solen och det är det jag ska idag med vi har en jätte stor sol här ... den kommer till er sen tror jag ha de gott vilket datum är du född jag
den 7 och sen eva som andra namn så dec är min månad

2008-04-20 @ 09:18:55
Postat av: vivan

Vilket underbart väder...nu skall jag gå ut och hänga tvätt...sen jobba i trädgården....kramiz

2008-04-20 @ 11:05:56
URL: http://vwellermo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0