Ett snuvigt godmorgon!

image125

God morgon på er alla. Jag blev förkyld igen ... igår bröt förkylningen ordentligt ut. Frös som en istapp, ont i skallen, snorig, ont i halsen ... kände mig väldigt risig faktiskt. Låg hela eftermiddagen, med undantag av min 45 minuters promenad direkt efter jobbets slut. Gick och la mig så tidigt som 20 ... då är man inte pigg alltså! Kände mig varm i hela kroppen också. Som ni märkte kanske, var jag aldrig vid bloggen igår eftermiddag och kväll - orkade helt enkelt inte. Risig även på morgonen - hade gärna dragit täcket över hela mig och fortsatt sova, men jag har så mycket att göra här på jobbet ...

Idag måste jag fixa hotellrum för fem personer som kommer från en "systerfabrik" till min fabrik - inom samma koncern alltså ... det är fem killar som skall vara som "utbytesjobbare" här under vårat fabriksstopp. Vi brukar göra så - låna folk mellan varandra under stoppen. Så det blir på Piteå Havsbad - hoppas jag - om det finns några rum ledigt där, är ju som sagt var - väldigt mycket folk som kommer hit under vårat stopp - över 600 man extra. En del är ju från orten förstås, men dom flesta inte.

Nåja - nu skall jag fortsätta med mitt jobb och dricka en kopp kaffe. Önskar er alla en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Elenore

Krya på dig

2008-04-24 @ 05:45:00
URL: http://norpan86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0