God morgon på er alla

image104Hej på er alla som läser "mig". Nu är jag här igen ... igår blev det inte alls att blogga, jag jobbade från klockan 6 till 14 ... och var totalt slut när jag kom hem. Fick gå och lägga mig och hela jäkla kroppen ömmade - ryggen var krokig och höfterna inte alls snälla mot mig. Jag och en jobbarkompis hade alltså varit ute och jobbat hela dagen. Vi rensade i vårat källararkiv. Massvis med gammalt skräp som man bara sparat år undan år. Till ingen nytta - nu åkte det iväg! Det blev 17 flyttkartonger som ändå arkiverades på ett annat ställe ... det blev säkert över 30 plast- och pappsäckar som vi kastade bort! Otroligt vad man sparar ... istället för att kasta och rensa bort innan man sätter det i ett arkivrum. Detta rummet var alltså i källaren ... det innebar att allt skulle bäras uppför en rejäl trappa ... ni kan tänka er att bära flyttkartonger - fyllda med pärmar! Tungt som satan ... nu behövde ju inte jag bära kartongerna - men jag drog upp massvis med säckar uppför trappan och drog ut dom i verkstaden som ligger i anslutning till våra kontor. Sen fraktade vi bort allt skräp på en elmoped med flak, till containrar utanför verkstaden. Kartongerna kördes sedan till förrådet - där dom skall arkiveras i ett annat arkivrum som vi har där. Och jag svettades när jag gick an - så direkt när jag kom hem - hoppade jag in i duschen! Skönt ... Och man nös och det kliade i näsan och man blev alldeles torr i halsen av allt gammalt damm!!! Atjooo ...

Men nu är det gjort alltså --- men jäklars vad man får lida pin i kroppen sin! Var så trött också ... men skönt ändå att jobba så där hårt - man har gjort en jäkla nytta alltså. Och det känns så skönt. Man är belåten med sig själv. Men jag är inte ännu människa idag. Har jäkligt ont i kroppen ännu - ryggen speciellt - jag är alldeles krokig och kan inte räta upp mig ordentligt ... svårt när jag skall stiga upp från en stol ...

Ute snöar det - i morse regnade det lite lätt - men det övergick fort i snö - ligger kring nollan. Igår när jag jobbade ... så var det sol --- gubben min grillade korv och satt ute på altanen och myste ... medans jag slet som en hund *ler*.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0