Jag vann!

image131Måste bara berätta! Igår satt jag och kollade Jokerdragningen, är ju med i tre olika vin, öl och ciderlotterier. Vi kollar jokerdragningen sista lördagen varje månad. Och dom två sista siffrorna är det som gäller. Vi är 10 stycken i varje lotteri och vi har en siffra var alltså. I ett har jag 4, i ett annat 2 och i ett tredje en 7. Nu var det så här igår ... näst sista siffran blev en 9 och den sista en 2. Jag reagerade inte ett skvatt! Jag gick och kollade på mina anteckningar vilka som vunnit i dom tre lotterierna, skrek till: jag vann!!! Såg ju att mitt namn stod vid 2 på lotteriet som jag är med i på jobbet med tjejerna. Hade inte en tanke på att jag vunnit när jag satt framför tv:n! Jag får då välja mellan rött, vitt vin eller cider. Nu är det ju så att jag som regel brukar ta vin - helst då rött. Men den här gången måste jag ta cider - har vansinnigt mycket vin hemma. Vann ju i ett annat lotteri förra månaden 10 flaskor!!!

Jag är inne i ett stim nu ... ser lovande ut! Måste kanske köpa en lott ... nä det är ingen vinst på dom lotter jag köper!!

Men som min man brukar säga - när jag klagar på att jag aldrig vinner - man måste ju vara med och spela för att kunna vinna!!!

Tänk vad lite cider kan glädja - och då är jag heller inte någon storförbrukare av alkoholhaltiga drycker. Dricker sällan och lite ... men kul att ha hemma tycker jag.

Borde nog starta upp ett kaffelotteri kanske, vilken jäkla bra idé - är ni med bloggare i mitt kaffelotteri?????
Är du med i något vinlotteri!!


Kommentarer
Postat av: carro

Skön blogg. Nej det äe jag inte :P
Ha en bra dag.
Kram

2008-04-27 @ 08:28:11
URL: http://underbliven.blogg.se
Postat av: maskroser

hej och god morgon tur gumma ja jag är med kul att få vinna
hihi och det att du skrev att du är en + människa det är jag med ser alltid + på det jag gör ser eller hör och jag sjunger och skrattar tycker livet är kul för det mesta men det är inte bra att vara glad för mycket för jag har fått kritig på jobbet för att sjunger för mycket hur man nu kan det .... jobbar i omsorgen med människor som blir glada när jag sjunger.... men inte personalen

2008-04-27 @ 08:55:48
Postat av: Happy Flower

GRATTIS ! Det är inte ofta man vinner något. Triss har jag vunnit 100 kronor någon gång. Hoppas att du fyndar på loppisen.

2008-04-27 @ 14:57:15
URL: http://happyfllower.blogg.se
Postat av: Elenore

Grattis vad roligt!
Priset spelar inte alltid roll, det är själva grejen bara!

2008-04-27 @ 16:41:57
URL: http://norpan86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0