Snöstorm och ryggont

Ett kan jag då säga och det är att jag är superless på snön och detta jäkla trista väder! Nu började det att snöa här igen ordentligt och det blåser ju också hårt. Det är ju lovat 1,5 dm ... så nu blir det påspädning av snötäcket ... jag kollade i fjolårets almanacka ... jag är ju så gammal jag, så jag skriver upp väder och vind varje dag *ler* - i fjol krattade vi delar av vår gräsmatta redan i mitten av april! Skillnad det mot i år ... ligger ju halvmetern snö över marken ännu - men det brukar ju gå fort när det väl börjar tina ... men då får det ju också börja någon gång! Slut på vädersnacket för den här dagen!

Annars har jag väl inte gjort så mycket idag, p g a ryggen. Var på Ica Kvantum och handlade - men bara lite! Har inte heller gjort upp så där mycket mat som jag alltid brukar på söndagarna ... orkar inte för ryggen helt enkelt. Det blev bara färdiga köttbullar med pulversås och pulvermos till gubben, själv ville jag ha spagetti - han är inte så där förtjust i det han - även om han äter spagetti! Och så stekte jag massor med bacon till --- supergott och enkelt var det och nog blev vi mätta och belåtna bägge två!


Sen efter handlingsturen ... var jag tvungen att gå och lägga mig - för jag hade jäkligt ont i ryggen ... sov i två timmar och vaknade av att höften ömmade ordentligt. Men ryggen kändes ändå mycket bättre än tidigare, så det var nog välbehövligt med en tupplur!


I morgon skall jag till min sjukgymnast och då skall jag be att få lite massage och ström. Brukar få träna hos henne - men det vill jag inte göra i morgon - det behövs bättre det här andra tycker jag. Jag är så spänd i ryggen ännu, men den krampar inte lika mycket just nu. På tisdag kommer en sjukgymnast till min arbetsplats - så då skall jag till henne också och få både massage och ström. Det brukar vara så skönt ...


Det blev som sagt var en lite kortare helg det här när jag jobbade igår - men det är bra-att-ha-tid sen.


image105

Nu skall jag titta in till er andra och försöka beta av lite som ni skrivit - men det värsta är ju att ni bara fyller på hela tiden *ler* med nytt!! Jag kommer aldrig till botten ... skoja bara - kul att ni skriver - kramis - vi hörs senare. 


Kommentarer
Postat av: Happy Flower

Ja, det är inte kul att det snöar så här års. Din blogg ser inte som den ska när man loggar in sig ibörjan. Måste vara ngt. strul med blogg.se

2008-04-13 @ 21:53:16
URL: http://happyflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0