Underbart väder idag

Vilket väder det är - ett underbart väder idag. Med strålande sol, från en absolut molnfri himmel och alldeles vindstilla. Nästan obehagligt vindstilla ... brukar ju alltid blåsa lite. Nåväl inte klaga - det är +13 grader just nu när klockan är 10.35. Sitter ute på altanen och myser och dricker kaffe förstås - lyssnar på musik. Vad mera kan man begära av en ledig dag.

Snön smälter undan fort, blir till vatten som sjunker ner i marken och där suger växtligheten villigt i sig av det blöta som kommer - sen sticker dom upp sina huvuden mot oss människobarn och mot solen! Vilken härlig tid våren är ... jag njuter och tackar för att jag får uppleva den åter en gång.

Är som sagt var ledig idag från mitt jobb, dock inte mannen - han jobbar "full" dag. Jag steg upp samma tid som vanligt - det är 04.40 ... mannen var redan uppe då. Skjutsade honom till jobbet 05.30 och åkte direkt förbi sonen ... han skulle ut och jobba strax efter 6 ... halv dag jobbar han. Hade lovat honom att städa lägenheten och byta gardiner ... vilket jag gjorde. Kom hem strax före 9 och har städat mitt eget vardagsrum och plockat undan en del av mina porslinsdockor som skall paketeras undan ... har vansinnigt många dockor och dom bara står där och tar plats och samlar damm! Nu är jag less - men naturligtvis skall dom få finnas kvar hos mig! Inte tänker jag ge bort dom eller sälja dom. Dom är ju så vackra - dom där dockorna.

Det här duger inte om man vill njuta av solen ... återkommer sen kanske.
Ikväll skall vi till kompisar och grilla korv och dricka vin, öl och cider *ler*. Inte mycket - bara lite!!!!image141

Ha en bra dag alla "där ute" i verkligheten och Glad Valborg om vi inte hörs nåt mera idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0