Vädersnacket går!

Jag reflekterar själv över en sak här - både hos mig - hos andra bloggare och även i kommentarerna - och det är: att vi svenskar fokuserar mycket på VÄDER!

Det är ju allmänt känt att det alltid går att prata väder ... med alla ... öppnar alltid en dialog, med kända som med okända människor. Går alltid att ta till detta diskussionsämne!

Men vad är det som gör att just vädret har blivit ett sånt intressant - och ändå kanske ett ointressant ämne???

För väder har vi allihopa - vart vi än bor på jordklotet!

Men i och för sig så är det ändå lite intressant att höra vad det är för väder där och där ...

Jag tror dom flesta bloggare någon gång tar upp detta ämne och skriver i sina inlägg om deras väder just då ... inget ont i det tycker jag! Det skadar aldrig att få veta vilket väder det är i Helsingborg och Borlänge och Stockholm just nu och jämföra med ens eget väder! Så fortsätt - ni som vill - att skriva "vädersnack" ibland på bloggen. Det tänker jag fortsätta med ... take it or leave it bloggare å läsers.
image100


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0