Vårstädning på fabriksområdet

image72
image74
image75
image76

Nu är det minsann vårstädning här utanför mitt fönster! Jag jobbar ju på ett pappersbruk ... vi är cirkus 300 anställda här - och jag tillhör en av inventarierna på industrin. Har jobbat här hela mitt liv och det är inte dåligt det ...
I måndags så sopades alla fabriksgator - ordentligt och många många varv ... det var en traktor som körde runt med en sån där jätteborste. All vinterns sand och grus som har blivit lagd på gatorna är ihopsopat nu ... det brukar bli en rejäl hög det. Men en stor eloge skall ges till transportavdelningen som fixar det här med både sandning och sopning och snöröjning!! Vårat huvudkontor för koncernen (jobbar alltså åt en stor koncern som har fabriker över hela världen!) finns i Bryssel och dom har sagt att det absolut INTE får förkomma något olycksfall p g a halkan! För dom menar att halka förekommer ju här uppe i norr - så det är ju liksom ingen överraskning för oss!

Men nu alltså till vårstädningen - det sopas åter igen på gatorna här inom området! Det röjs undan sånt som gömts i snö - för det kommer ju upp i tö och det ser man nu resultat av! Eftersom jag jobbar på ett pappersbruk, så syns det alltid efter en storm - att vi producerar just papper ... för då har det blåst omkring en massa stora pappersark från pappersbalarna som står uppställda i lagren!

Så det är verkligen vårstädning i veckan här ... sen skall ju gräset krattas - men det dröjer ju ännu ett tag - drygt en månad skulle jag tro ... för snön ligger ännu kvar - även om det tinat mycket!


Kommentarer
Postat av: Happy Flower

Vårstädning kan behövas. Åh, så långt bort du bor. Jag har aldrig varit i norra Sverige. Nu ser jag att du har skaffat hjärtan till bloggen, så fint det blev.

2008-04-03 @ 19:57:56
URL: http://happyflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0