En skön eftermiddagspromenad i ljuva sommartiden



Jag gick hem från jobbet idag - tar ju bara cirkus 12-15 minuter ... har fotat efter cykelvägen - så ni får väl se korten sen ...

Det luktade hägg - jag andades in och njöt! Älskar doften av hägg och syren - det är verkligen sommar för mig! Och så grönt som det är överallt nu i naturen, fågelkvitter och glädje bland alla småpippin ... bråda tider för dom - med alla kullar dom skall hinna få under sommaren! Hungriga små magar att mätta och så sig själva förstås!

Nu ljuder en siren över samhället - första måndagen varje månad klockan 15 provas larmet! Det hörs ordentligt över nejden skall jag säga er!

Middagen är förberedd - mannen slutar 16. Det blir så enkelt och somrigt som matjesill, kokt ägg och potatis och så massor med gräslök!!! Mumsfilibabba säger jag bara ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0