Att kunna säga NEJ

image157Ordet nej är bara på tre bokstäver ... men så otroligt svårt att säga. Hur ska man lära sig att säga nej utan att få dåligt samvete?? Det är så svårt ...


Jag har svårt själv att kunna säga nej om någon frågar mig om jag kan hjälpa till ... även om min tid kanske inte räcker till - jag vill hjälpa andra, finner ju en tillfredsställelse i det och det känns bra för mig att få göra det - men ibland så finns ju inte tiden där ... då blir kanske något annat som jag själv skulle göra åsidosatt ... eller jag kanske har ont i min kropp och borde vila eller inte stressa - bara ta det lugnt. Men att hjälpa andra - det är något som jag har svårt att inte göra!


Att säga ordet NEJ ... jag hinner inte - eller jag är upptagen - eller jag kan inte just nu - eller kanske: min kropp säger ifrån. Men detta att säga ordet nej - högt - inte bara inför mig själv - det är svårt - näst intill omöjligt för mig!


Hur är det för dig???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0