Denna dagen - intet nytt!

image166Har varit hemma även idag och skall så även i morgon. Då har jag varit hemma i en vecka för mitt ryggskott. Sakta men säkert bättre, men långt ifrån bra ännu. Det känns direkt om jag är uppe för mycket och går ... värken sätter igång direkt då. Men jag knotar på med mina 30 minuters promenader ändå! Och i morse hade jag först en tid hos sjukgymnasten på Step-In klockan 7 och sen på mitt jobb klockan 10. Fick massage och ström ... skönt. Dom menar att det är mina diskar som får sig en ordentlig smäll när mina ryggskott inträffar! Jag får nervsmärta och genom att nerver är i kläm så strålar även detta ner i benet och jag får känslan av att benet vill vika sig och att jag inte har någon styrka i det! Men det är bra att promenera ... så det är bara att fortsätta med det!

Annars har vädret varit riktigt uschligt här idag, lite sol ibland, sen storm ibland och världens hagelskurar titt som tätt. Ett tag blev det alldeles vitt på marken av stora hagelkorn! Jag fotade detta - skall lägga in sen. Just nu lyser solen och man kan tro att det är jättehärligt ute, men endast kring +6 grader ... det varmaste idag var väl +8. Strax innan hagelskuren kom. Det blev raskt bara +4 grader då!

Jag har läst massor dom här dagarna, mera än vanligt förstås när man inte jobbar. Läste ut Sidney Sheldons bok "Vid horisontens rand" idag - den började jag med igår. Nu har jag fortsatt med ytterligare en bra bok. Det handlar om en kvinna, endast 35 år gammal, som får ett tråkigt besked, hon har en obotlig sjukdom ... den verkar jättebra. Jag återkommer med titeln och författaren senare.

Nu skall jag gå och kolla på fotbollssnack på tv - det är väl uttagningen av laget till EM. Tror jag ...

Vi hörs väl senare idag eller i morgon mina goa bloggarvänner - kram.

Tack för ordet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0