En riktig utedag idag

image149

Hej alla bloggisar ... är inne fram och åter bara ... har inte varit vid bloggen alls på hela dagen.

Morgonen började redan klockan 05.20 hos oss ... eller jag vaknade då, men var bara upp på toa och tänkte - jag går och lägger mig och försöker somna om ... min man sov också konstigt nog. Men det gick inte att somna om, låg tills 06.20 då mannen började röra på sig. Då steg vi upp bägge två.

Sen efter några koppar kaffe - gick jag ut och planterade i några krukor violer och penseér.

Åkte till svärföräldrarnas grav med en kruka penséer ... skulle rensa bort vinterdekorationen, men det var fastfruset ännu i marken.

Hem och fixade lite ute i skogen - eller det är kommunmark med lite skog alldeles vid vårat hus. Kommunen har kapat ner en massa tallar där i höstas och lämnat massor med ris och kvistar, så vi har hållit på att rensa undan det värsta och eldat upp allt i grillringen. Tala om varmt jobb ... dels av utetemperaturen som ligger på +17 idag och strålande sol, inga moln alls och ingen vind heller. Dels varmt från brasan - men nu är det ju gjort - finns ju mera att rensa - men detta var värdefullt att få bort. Sen fick vi främmande ... och nu sitter jag här och eftersvettas - fast jag har tvättat av mig efter välförrättat värv.


Kommentarer
Postat av: maskrosen

har du bytt blogg den är så lustig idag hjärtana stanar
upp och på sidan är det dubbelt kolla om du kan kramar

2008-05-03 @ 22:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0