Mitt ryggonda fortsätter

Mitt morroninlägg blev det ju förstås inget av ... steg ju inte upp lika tidigt som jag brukar. Har sovit oroligt hela natten, vaken vid åtskilliga tillfällen, ojat och haft mig så fort jag skulle röra mig!

Något något bättre kanske idag, i morse var benen så svaga så dom skakade när jag försökte ta mig fram gåendes inomhus! Hade liksom ingen styrka alls från höfterna och neråt kändes det som och strålade ut smärta i ryggslutet gjorde det också.

Har vandrat fram och tillbaka inomhus ... försökt att sitta uppe ett par timmar, pallat upp mig i tv-fåtöljen och på köksstolen med kudden så jag kom högre upp och kudde också bakom ryggen för skönare ställning.

Men nu har jag legat ett tag - bara för att sträcka ut ryggen - kändes skönt ... en jobbarkompis ringde och hörde hur det var med mig och önskade mig ett snabbt tillfrisknande! Dom ringer alltid och hör hur det är med mig om jag är sjuk. Snällt förstås av dom att göra det!!!

Har skickat mannen (som jobbat nattskift) att handla och till Apoteket för att höra om det finns någon tablett att ta för ryggskott som är receptfri. Har ju starkare doningar - Citodon bland annat - men vill ju inte ta så mycket av den. Men viktigt är ju att kunna slappna av i ryggen och det gör jag när jag tar Citodon.

Tänk vad mycket man tar för givet när man är pigg i kroppen! Bara att ta ut ett mjölkpaket från kylskåsdörren igår från nedersta hyllan - var ett helt jobbigt företag.

Och vad mycket man ser som behövs göras här hemma och något skräp på golvet som det är helt omöjligt att ta upp själv! Jag kan inte ens bädda sängen min!!! Tur gubben kan *ler*. Jag kör ordentligt med honom nu ...
image163


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0