Ryggrapporten

Som tur var så hade jag ju tid hos min sjukgymnast i morse. Fick ju ryggskott när jag skulle klä på mig i morse! Fick min behandling med värme och hon lärde mig hur jag skulle ta mig upp från sittande ställning - utan att belasta ryggen allt för mycket. Hon lärde mig också hur jag skulle göra om jag hostar eller nyser - titta upp i taket sa hon! Det är ju frågan om man hinner förstås. Sen skulle jag få komma oftare till sjukgymnasten. Stränga order om att inte träna med pilatesbollen på tre dagar cirkus ... promenera sa hon är bra ... dessutom frågade hon om jag hade möjlighet att lägga mig på jobbet under dagen och sträcka ut ryggen. Vi har ju ett vilorum förstås här ... men nog sjukskriver jag mig hellre då än att gå och lägga mig på jobbet! Hon menade att jag var tvungen att lägga mig ett par gånger i 10-15 minuters intervaller och dra upp benen för att lägga på trycket som ryggen känner.

Jag kan bara säga att det är djävligt djävligt och åter djävligt ont nu!!!
image161


Kommentarer
Postat av: Elenore

Hoppas det blir bättre

2008-05-07 @ 12:22:41
URL: http://norpan86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0