Söndagen är här!

Måste ändå skriva nåt här. Igår blev det ingen tid alls vid bloggen för mig - av olika anledningar.

Först så for jag runt i huset med dammvippan - i alla rum förrutom i vardagsrummet. Sen tog jag och tvättade sängkläderna från förrådsrummet och bäddade rent efteråt. Tvättade även kuddarna och torktumlade dom. Städade också detta rummet - med dammvippan alltså. Ingen grovstädning och blötdammtorkning. Bara snabbt och enkelt ... vill börja lite lätt efter ryggskottet. Men visst kändes det att jag hade gått an lite för mycket.

Sen åkte vi till min mans bror och hälsade på dom och var där i flera timmar. Handlade på Konsum på vägen hem och var så jäkla hungrig när vi kom hem - så middagen påbörjades direkt. Det blev så enkelt och gott som potatisbullar (färdiga alltså - Felix) och lingonsylt och bacon. Och kall mjölk ... vilken festmåltid! Superdupergott och enkelt.

Sen vilade jag och läste ... hockey på kvällen förstås och en besvikelse när inte Sverige tog brons!!

Ja det var lite av min lördag. Söndagen har börjat lugnt och stilla. Vädret är grått - tidigt i morse hade vi sol - kring 3-tiden i natt! Då var det -0 och nu är det väl kring +5 skulle jag tro. Grått och blåsigt. Men det är ju ingenting mot vad vissa delar av vårt land har haft i helgen - snökaos - vilket skitväder i maj. Inget kul alls ...

Idag har min man och jag JUBILEUM ... vi har varit tillsammans i många många många år ... vi träffades på Piteå Havsbad en gång för länge sedan.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltså en fullspäckad dag. Hoppas du inte har så ont idag bara.



Här hänger det regn i luften och enligt TV4 så ska det regna hela veckan. USCH.



Kram

2008-05-18 @ 14:07:05
URL: http://hannasodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0