TV-sändning av Englas begravning - vad tycker ni om det?

... om den här frågan säger jag bara - allt skall inte visas på tv:n känns det som! Jag skulle aldrig exploatera mitt barns begravning på detta sättet - en begravning är mycket privat och till den skall inte hela rikets befolkning komma - hur mycket dom än känner sig manade och hur mycket dom än känner för just denna begravning. Min sorg är privat och så även mitt barns begravning - jag tycker det är fel att tv-sända den. men andra tycker annat - så än en gång - tycke och smak är som baken - delad!!

Det känns bara så fel detta! Även om många resonerar att det är många som varit delaktig i sökandet och känner med familjen - visst det är många som ställt upp för Engla och hennes familj, men ändå - en begravning är privat och den skall man inte sända ut i tv:n som ett spektaket. Ja så känns det för mig - ett stort spektakel som någon tjänar stora pengar på!!!! Fel fel fel ...

image158
Hur kan man orka med att tidningar och tv:n och massor med okända människor kommer till begravningen?

Det känns som om man vid ett barns begravning bara vill vara den allra lilla närmaste kretsen kring barnet - närmaste släktingar och vänner. Hur kan man tänka sig att orka med att kameror surrar och tar kort och filmar - när man är mitt uppe i en sorg?

Ja det är olika hur man reagerar förstås på en sån här sak och man tycker olika. Men jag skulle aldrig någonsin kunna sända mitt barns begravning i tv:n! Aldrig ... den är min ensamma stund med mitt barn! Inte rikets ...

Vad tycker du och tänker du se begravningen?

Själv tänker jag absolut INTE se begravningen. Det luktar bara pengar om tv-sändningen! Och det gillar jag inte!!! Usch ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0