Naturen vaknar till liv efter vinterdvalan! Njut människobarn!

image137Tänkte i morse när jag åkte iväg till mitt jobb - innan jag klev in i bilen reagerade jag på allt detta fågelkvitter som råder just nu i naturen! Det är alla möjliga och omöjliga läten av fåglar, man ser varje dag nya flyttfåglar som vänt åter till oss nordbor. Sädesärlan och bofinken Knut såg jag igår, rödhaken har jag sett för ett tag sedan och så bergfinken idag utanför mitt jobbarfönster. Trasten flög över vårat hus igår, gäss såg jag i söndags flyga över huset också ... koltrasten - ja det är otroligt vilket fågelliv det är just nu och jag njuter av att få vara delaktig i allt detta liv. Hela naturen vaknar ju upp och så även vi människor. Tänk om man inte hörde alla underbara ljuden som hör våren till - det är faktiskt inte alla förunnat - så passa på att stanna upp och njut människobarn!!! Denna tid är nu och den är fantastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0