Babbliga jag kommer här med ett inlägg!

image99Är det inte klokt - nu är det snart helg igen. Det är inte annat än fredagar och måndagar ... veckorna bara rinner iväg. Och helgen går ju ännu fortare - det är klart - mindre dagar än veckan består ju helgen av. Men ändå ... man skulle vilja bromsa upp tiden - bara lite lite ... inte blir man ju yngre heller!!

Nåväl nu skall jag inte bli allt för dramatisk och tråkig här ... det är skönt med fredag i morgon. Men själv skall jag jobba lördag - för omväxlings skull! Har hur mycket som helst på jobbet ... bra att få lite komptid ... tar denna komptiden i ledighet, aldrig i pengar! Nej nej ledig tid betyder mycket för mig och värdesättes mera av mig som jobbar heltid. Alltid behövs ju pengar förstås, men även lite extra ledig tid att bara ta när man vill vara ledig.

Det är som sagt var väldigt mycket på jobbet, håller på att planera inför vårat fabriksstopp som är den 5 maj till den 15 maj. Då är det ju mycket extra entreprenörer som kommer till oss, brukar röra sig om mellan 500 - 700 man extra som jobbar i våran fabrik och pappersbruk! Alla dessa extra mannar skall jag försöka placera ut i baracker där dom får byta om, äta, duscha ... dessutom måste jag fixa baracker, se till så att man placerar firmagubbsen i närheten av där dom skall jobba. Det är ett stort fabriksområde ... vi placerar ut barackerna på flera ställen inom fabriksområdet. Dessutom sköter jag om att uppdatera i vårat nätverk all information som rör stoppet, allt från stopptider, stoppmöten, lista på samtliga entreprenörer, brandinformation, förrådets öppettider, information om fikabaracken, restaurangens öppettider, skyddsmeddelande, arbetsmiljöplanen, ja mycket mera ... mycket mera ... Detta jobbet har jag gjort i hur många år som helst, så numera går ju allt på rutin. Och sidan för denna stoppinformation har jag själv byggt upp! Men det är fullt upp, men också vansinnigt roligt och mycket inspirerande! Har kontakt med så mycket firmor från hela världen.

Har nyss gjort 50 sit-ups på min pilatesboll, har ökat från 40 till 50 nu i några dagar ... men tänker göra 50 till senare i kväll. Känner i ryggen att det tar ... men det är skönt! Har varit vansinnigt dålig nu med träningen - ända sedan jag blev förkyld, har inte kännt för det helt enkelt, det har tagit emot och så när inte halsen vill bli helt bra, så har jag låtit bli. Men nu måste jag sätta igång igen ...

Till veckan kommer jag att börja att gå ut under lunchen, en slinga runt fabriken ... för då äter jag på jobbet ... istället för att sitta framför datorn sen jag svalt maten, kan jag mycket hellre ta min promis och jag kommer också att gå hem på eftermiddagen.

I kväll hoppas jag att jag inte kommer att vara så där vansinnigt trött som igår kväll. För nu skall jag kolla på hockey ... det är kvalserien för er som "hänger med" i hockeysnacket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0