Full fart mot helgen ...



Helgen längtar väl dom flesta av oss till - åtminstone vi som jobbar under veckan. Det finns ju dom stackarna som faktiskt inte är ledig varje helg också!

Men vad betyder helgen för dig?

För mig är det vila, göra vad jag vill - när jag vill, socialt umgänge (om man hinner! vilket man nästan aldrig gör!!), tvätt, strykning, matlagning, städning och sånt roligt eller tråkigt - vilket man vill!

Däremot betyder väl inte helgen jämt fest ... det gör det väl för den yngre befolkningen ... men det har jag liksom inget intresse av! Vill ha lugn och ro ... helst. Även om det är kul ibland med fest förstås, men då hemma hos någon vän eller hemma hos sig själv - inte på krogen! Ålderstecken eller hur???

Helgen betyder väl också att få sova länge på morgonen - för många - inte för mig ... kan ju inte sova länge - jag är ju så knäpp jag ... så jag vaknar klockan brått varje morgon, oavsett om det är vardag eller helg. Men jag trivs med tidiga morgnar ... dagarna blir så mycket längre ...

Men berätta vad du gör på helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0