Livslust

image77... vad är livslust för dig? Vad innebär detta ordet ... Får tänka efter själv här lite ... att vilja leva, att vilja älska, att vilja ge och dela med mig av allt till någon annan, att se positivt på allt här i livet och inte gräva ner mig i onödan. Att inte bara klaga och se negativt på saker och ting ... att njuta av den tiden man har fått, att försöka göra det bästa av den. För tiden är ändå allt för kort för oss människor - varför skall vi då bara bråka, kriga, klaga, vara djävliga mot varandra och mot oss själva - varför kan vi inte alla njuta tillsammans - i fred och frihet - i kärlek.

Livslust är själva livet, kärleken, mänskligheten, att kunna se med positiva ögon på "hela alltet" ... att kunna ta tillvara på varenda liten sekund och händelse, att verkligen se livet, att se naturen och människorna som befolkar jorden.

Livslust är också att hela tiden vilja se något nytt, lära sig något nytt, träffa nya människor, se nya platser.

Livslust är att vara intresserad av livet och andra och sig själv.

Livslust är viktigt för mänskligheten - den är viktig för dig som person - för hade du inte den ... ja var stod du då och vad ville du då? Inte leva ... som faktiskt många inte vill i detta samhälle. Det måste vara hemskt att ha det så svårt så man inte vill leva ... stackars människor ...

Jag är glad och lycklig över att jag har livslusten inom mig själv och jag vill gärna dela med mig till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0