Mycket att göra idag på jobbet!

image123

God morgon på er. Ja då sitter jag här igen ... det är morgon och jag har mitt "måstekaffe" framför mig.

Samtidigt med mig - kom en av arbetsledarna på elavdelningen. Han sa: ja ingen kan då säga att du kommer för sent!! Nä sa jag - jag blir bara tidigare och tidigare på jobbet.

Men nu är det också speciella bråda tider inför vårat vårstopp som är den 5 maj. Alla här på underhållsavdelningen har vansinnigt mycket att göra. Planera stopparbetena, beställa folk och så vidare. Jag skall ju då bland annat fixa plats åt 620 entreprenörer i baracker. Vi har fyra olika barackläger inom fabriksområdet under våra stopp. En del baracker rymmer 8, 24 eller 48 personer. Det är alltså dusch- och matmöjlighet där som dom får. Idag skall alla baracker uppmärkas. Jag numrerar barackerna i dom olika baracklägren och en förteckning finns utanför varje barack vilken firma och hur många man som skall vara där inne. Det kan vara ett jäkla pussland det här - men vana har jag - så det brukar lösa sig i slutändan. Men fler baracker har jag fått beställa ... en del baracker fick dom hämta uppe i Kiruna!! Inte närmast till alltså ... från Piteå.

Nä mina bloggisar - nu skall jag fortsätta här - ha en bra dag alla - vi hörs.


Kommentarer
Postat av: maskroser

sitter oxå med mitt morgonkaffe och reser runt lite bland bloggarna ha de gott och Babla på du .... tjingeling

2008-04-22 @ 09:18:34
Postat av: Hanna

Jag har tyvärr fått någon slags tidsoptimist, och tror att jag hinner allt på morgonen....Nu har jag kommit sen 2 dagar i rad. Fy vad dåligt. Imorgon får jag ta mig i kragen....Bättre att komma i tid, så man hinner den där kaffekoppen.

Kram

2008-04-22 @ 18:20:25
URL: http://hannasodergren.blogg.se
Postat av: Happy Flower

Oj, intressant och läsa hur andra har det på jobbet.Jag har också jobbat massor,nästan hela dagen. Det värsta är att jag är ensam på mitt jobb och skulle jag bli sjuk någon gång så har jag ingen ersättare. Hoppas att du hinner vila ut dig något.

2008-04-22 @ 19:37:15
URL: http://happyflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0