Vilken härlig dag - vilken solig dag - vilken skön lördag!

image116Hej där ... har suttit ute på våran altan mellan 10 - 14 ... vilket härligt väder det är, solsken och absolut inga moln. Inte lika varmt kanske som igår - men ändå skönt ...


Vi har grillat korv, vi har druckit kaffe - förstås ... vi har solat och halvslumrat i våra stolar - min man och jag. Vi har alltså haft det sååå skönt där ute. Det känns i ansiktet faktiskt.

I morse före 7 tog jag mig en skön promenad i stillheten som råder den tiden på samhället. Bara jag och någon enstaka bilförare och hundrastare som möttes. Och förstås fåglar ... många olika läten hördes och dessutom hördes hackspettens durr ordentligt överallt. Dom var i full gång med sitt borrande i trädstammarna.

Sen när Konsum öppnade klockan 9 gjorde jag bort att handla. Snabbt som tusan gick det också. Skulle ju inte ha så mycket den här gången. Jag köpte karrékotletter som först marinerades och sen stektes klart tills i morgon. Sen har jag kokat potatis och stekt bacon ... det äter vi idag - med morötter till. Köpte Stinas örtkyckling om nu någon prövat den och vet vad det är. Den är superbra - bara att ställa i ugnen och steka i en timme. Torsk inhandlades också - i morgon skall jag göra en torskgratäng och laxlåda av rökt lax som jag har i frysen. Alltså två olika lådor - inte blandat tillsammans lax och torsk.

Har också bäddat rent i sängen och dammsugit hela sängen ordentligt. Jag tänker varje gång jag bäddar om det man sett i Rent Hus hos en del ... hur det kan se ut i vissa sängar. Det är ohyra och äckligt och skitigt och hemskt ... Och en annan som är sååå supernoga så det är inte sant! Men bättre det än inte alls ...

Sonen var förbi en snabbvisit - sen bar det iväg till kompisar. Dom skulle grilla och sen ut i kväll. Ja se dessa ungdomar ...

Nu skall jag avsluta detta och göra nåt annat ... vi hörs bloggisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0