Regnväder idag

Usch idag är det verkligen ingen sommar hos mig. Det är bara +6 grader och regn - har regnat hela natten. Nog för att det behöver komma lite blött, det är ju väldans torrt i markerna, men inte är det nåt kul inte.

Annars är det väl som en vanlig måndag, jobb och kaffe. I morgon är jag borta hela dagen, skall på arbetsplatsträff och arbetsplatsbesök på sågverket en bit ifrån min arbetsplats. Där jobbar ju min man och jag jobbar som ni kanske läst på pappersbruket. Vi jobbar åt samma stora internationella företag.

Igår blev det inget bloggande för min del. Det var utearbete för hela slanten, häcken rensades klart och gödslades - bra nu när regnet kom! Kring buskarna gjordes det större "fri yta" från gräs, dom fick ny jord och gödsel också. Sen blev det kusinbesök för oss. Vi hälsade på min kusin - som bor en bit ifrån oss.

När vi kom hem var det dags för middag - beståendes av potatisbullar och bacon med sylt.

Sen blev jag så trött - ryggen var djävlig från allt utearbete också. Värk i hela jäkla kroppen - bara för blåsten och dåligt väder! Väderkärring - det är mitt tilltalsnamn!

Nu är det kaffe mina vänner - vi höres senare.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Här skiner solen, men vi skulle verkligen behöva regn nu. Gräsmattorna är gula.

2008-06-09 @ 06:09:35
URL: http://junitjejen.se
Postat av: mumari

God morgon! ...vi har storm... Hoppas du får en härlig dag! :o)

2008-06-09 @ 06:34:15
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0