Skolavslutning och trädgårdsarbete och förkylning

Idag är det skolavslutning här i min stad. Ett härligt väder bjuder naturen på - solen strålar från en molnfri blå himmel och det var redan kring 6-tiden +15 grader.

Det brukar vara för studenterna en champagnefrukost i Badhusparken - där träffas alla som tar studenten - klassvis och dricker champagne ...

Igår efter jobbet satt jag bara ute på altanen, det var så varmt och härligt - jag vattnade landen och alla blomkrukor - det är sååå torrt. Sen åkte vi och köpte blommor till svärföräldrarnas grav och planterade där ... det gick i gult och vinrött det jag köpte.

Sen satt vi ute på kvällen, vindstilla och varmt och så skönt var det.

Har sovit dåligt i natt, vaknade kring 2-tiden och höll sen aldrig på att somna om. Det är så varmt och kvavt inomhus och jag svettas och är sååå förkyld ...

Har ju semester idag ... mannen jobbar nattskift.

Han gick precis ut nu och skulle ta lös däcket på vår skottkärra - jag fixade ju en ordentlig punktering på däcket när vi klippte ner vår hagtornshäck. Han skall åka och få däcket lagat på verkstan som öppnar klockan 7.

Jag skall gå ut och rensa klart ett land som ser ut som en trekant - ett stort land! Måste få detta gjort idag!

Fick hem ett lass med matjord igår ... landen skall fyllas på med ny jord och så kring häcken.

Ja som ni ser är det mycket nu och jag bara mattsvettas hela jäkla tiden - är inte pigg egentligen ...

Men nu slutar jag och önskar alla en bra dag - vi lär höras senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0