Fredag - ledig - shopping - presentinköp - solen strålar - kaffetåren - takdropp

image45... hej igen!

Slutade 10.30 idag ... tog kompledigt och åkte in på stan. Köpte dom resterande presenterna jag tänkt till sonen som fyller år på söndag. Har precis slagit in en del presenter ... några är kvar att "gömma" under presentpappret.

Vi handlade på Coop lite mat ... har ju kvar massor från påskmaten. Frysen blir ju aldrig tom heller ... man ser alltid något som det är extrapris på när man är och handlar och så åker det med i kassen hem. Bra-att-ha-mat ... ja ni vet tjejer hur det är, eller hur!

Sen när vi kom från vår handlingstur, fixade jag kaffe och maten förpassades in i kylskåp och frys. Sen gick vi ut på altanen i solen. Vilken dag vi har haft här ... inte ett endaste litet vitt moln på hela himlavalvet på hela dagen. Vindstilla och skönt, vi har suttit ute i säkert 2,5 timme. Då när vi gick in hade det börjat friska i lite ... men skönt att få sitta ute och må gott i solen. Jag sa: man blir som en ny människa när man kan börja vistas ute mera. Och det stämmer, för solen och ljuset behövs verkligen för oss människor.

Sen i kväll blir det till att kolla på hockey. Jag fick ett mail av en kompis i morse till jobbet, hon var sugen att gå ut på puben i kväll, men nä inte jag ... skönt att vara hemma efter jobbarveckan. Jag har tydligen börjat bli gammal - eller rättare sagt - jag är gammal. Trivs bäst hemma eller hos någon kompis där man kan sitta och surra i allsköns ro, över ett glas vin. På tal om vin - så var jag ju på systemet och inhandlade ett rött vin till ett av lotterierna, lämnade flaskan hos en annan kompis på vägen hem, sen köptes öl till ytterligare ett lotteri - det tar jag ner på jobbet på måndag. Det är där vi har lotteriet - även om vi har en sträng alkoholpolicy på mitt företag!!! men vi använder ju inte dryckerna på arbetstid *ler*. Sen är jag med i ett tredje lotteri, men det måste man vänta och se vem som vinner och vad denna vinnaren vill ha, det kan vara rött, vitt, öl eller cider. Det lotteriet är också tillsammans med jobbarkompisar - tjejer. Öl/ciderlotteriet är 9 män och så jag!! Hoppas jag vinner i alla lotterierna ...

I eftermiddag klockan 17 skall sonen på Piteå Havsbad och få en helkroppsmassage. Han fick ett presentkort av oss i fjol när han fyllde år och har först nu fått det till att bli att gå dit. Ja ni vet ungdomarna - inte har dom tid inte!! Låter i alla fall skithärligt med massage.
image45


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0