Kvällsrapporten

image50Idag har jag inte varit här nåt annat än i morse. För halv 10 redan, ringde en kompis och ville ha med mig på stan. Då var mannen och jag på väg att göra oss klara för att åka in själva och göra diverse ärenden. Men ingen gladare än han att slippa. Så min kompis kom förbi och hämtade upp mig och så åkte vi in ... och shoppade! Jag köpte en ny svart jumper och ett svart halsband på Lindex, turkosa runda tygtabletter, två turkosa krakerlerade ljuslyktor, en turkos lång bordsduk - allt detta på Indiska. Skall ha detta på köksbordet ... blir snyggt till det svarta. Herregud vad vi vandrade - upp och ner - fram och tillbaka ... ryggen min började bränna nåt så hemskt - som den alltid gör när jag rantar för länge på stan. Höfterna börjar också att ömma och värka och efteråt får jag alltid lida nåt så hemskt när jag varit och traskat runt på affärer. Men vi hade en trevlig tid på stan ändå, gick och fikade och jag kan tala om att det var folk överallt - massor - har inte människor nåt annat att göra en lördag - än att gå runt på stan??????

Mannen skrattar åt mig i kväll, för jag går krokig som en riktigt gammal kärring ... ryggen är som den är alltså!

Nu har vi sett snart två hockeymatcher - direkt efter varandra också!! Tala om intresse!

Pratade med sonen i eftermiddags - han ringde - sa att han sett mig flera gånger på stan, men jag hade inte sett honom. Han skulle ha en massa killkompisar hos sig i kväll på hockey och så är det väl "utgång" antar jag. Och i morgon fyller gulleplutten år!!! Kärt barn har många namn, han är "gubben", "vännen", "gaskalle" (det fick han efter att ha klarat körkortet!!), "mammas älskling" och många fler.

Nu börjar hockeyn snart om - vi ser på Leksand mot Mora just nu. Det har ju varit Brynäs mot Malmö tidigare.

Måste bara säga att vi har haft jäkligt blåsigt idag och hela +6 grader!! Det tinar väldans och är slaskigt nåt hemskt på vägarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0