Dagsresumé

Nyss hemkommen från stadsresan. Besök på Granngården, där det blev 10 stycken penseér och violer och plantjord, 5 st för 99 kr och blommorna kostade 69 kr. Full rulle på butiken, folk vill ha plantjord och blommor och annat verkar det som.


Sen förbi Jysk och där hittade jag faktiskt ett enfärgat grönt parasoll, precis likadant som vi har sen förra året. Vi har ju grönvitrandiga dynor på våra stolar - så det passar utmärkt. Mycket folk där som skulle handla trädgårdsmöbler och annat som hör sommaren till.


Efter detta åkte vi förbi Kvantum - där det blev mat för hela slanten - som inte blev så "liten". Nåja då är frys och kylskåp återigen fulla!!!


Vi köpte med oss hem en sallad var och åt - sen blev det kaffetåren efteråt förstås. Min man hade valt ut hallonmunkar åt sig - så en sån blev uppäten till kaffet. Själv äter jag ju inte sånt där slisk ...


image147Vädret är fortfarande grått och lite regnstänk kom när vi var på stan. Kring + 10 grader är det.

Skall ta och plantera ut mina nyinköpta blommor strax i krukor och pryda både altanen och bron med dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0