Ett livstecken kommer här!



Har ju inte hunnit med att blogga nåt alls ... har varit ute sedan strax före 15 i trädgården och rensat i landen. Ja inte alla landen - har många och stora land kvar att rensa och fylla på kogödsel och ny jord. Men det jag har gjort är skönt måste jag säga. Kom in kring 16.30 ... då hade jag även hunnit med att kratta litet i våran lilla skogsglänta. Ser trevligare ut om man rensar bort även där.

Jag kände av ryggen lite ... så jag gav upp tidigare än vad jag egentligen skulle ha velat. Men det är väl bäst att börja lite smått och försiktigt när man nyss haft ryggskott!

Jag är ändå väldigt nöjd med det som är gjort ... skall fortsätta i morgon - slutar till lunch då och hinner en hel del skulle jag tro och min man är ju hemma då på dagen (han jobbar nattskift i veckan) - så då får han också hjälpa till lite.

Skall försöka rensa landen som jag har på framsidan av huset ... ser ju trevligt ut när folk kommer att det är rensat vid själva ingången till huset.

När jag kom in hoppade jag direkt i duschen ... la mig ett litet tag och sträckte ut mig ... skönt.

Och nu fryser jag som en jäkla istapp ... är iskall om händerna - förstår inte varför - men så här blir jag ibland. Min son sa när han var liten och jag kramade honom - mamma - varför är du så kall om händerna jämt??? Dålig cirkulation kanske - vad vet  jag.

Solen har visat sig hela långa dagen och gör så ännu, men det är bara + 8 grader - har som mest varit +11 - inte mycket att hurra för!

Skall också försöka spraymåla några keramikkrukor som jag har i morgon - dom är gula och har fat ... dessa krukor och fat ... skall bli svarta. Två väggamplar i plast - som från början var gröna ... men har bleknat av solens gassande ... skall jag också spraya på med svart färg och så måste fasadflaggan upp bakom förrådsväggen! Svenska flaggan är alltid hissat hos oss!


Kommentarer
Postat av: Happy Flower

Du verkar också ha full rulle. Va´rädd om dig!

2008-05-21 @ 23:27:25
URL: http://happyflower.blogg.se/
Postat av: Hanna

Alltid roligt att få det fint ute, fast jag hoppas ryggen har klarat sig. Vi har baksidan vi måste ordna till, fast det får bli sambons uppgift.



Kram

2008-05-22 @ 22:31:16
URL: http://hannasodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0