Härligt med fredag och helg!

Det är väl skönt med fredag och helg eller hur? Man är ledig från jobbet - men inte från hemmet sitt *ler*. Finns ju hur mycket som helst att göra där hemma.

Igår lyftes alla möbler och allt annat ner från altanen och mannen skurade den - så den blev skinande blank. Skall behandlas och oljas in idag.

Jag köpte ganska så mycket blommor och kryddväxter igår och planterad i krukor. Oj vilken blomsterprakt överallt där dom säljer blommor - finns nästan i vartendaste hörn blomsterförsäljare. Och när man ser alla dessa blommor tillsammans med alla dessa ljuvliga färger - det är verkligen vackert.

Dessutom var jag på Dollarstore och "bakade" ... köpte alltså en massa kakor *ler*. Jag brukar säga att jag har varit på Dollarstore och bakat! Dessutom följde lite annat smått och gott med - som vanligt. En vaxduk i grått med blommor på ... fransgardiner i svart/vitt och härligt stora fransomtag i samma färger. Vet inte vart jag skall ha dom - men jag hittar nog någon bra plats vad det lider.

Pratade med sonen som är i Stockholm ... det var varmt och soligt där också. Vi hade ju ett underbart väder igår med +20 grader och strålande sol och vindstilla. Just när jag pratade med sonen kring 09.30 ... så hördes sirener ... vad händer frågade jag: en massa korteger kommer sa han. Det är polisbilar och motorcykelpoliser och pikébilar ... det var väl alla dom här utländska politikerna som var i Stockholm igår på Irakmötet.

Nu mina vänner är det dags för mitt gift ... kaffetåren! Ha en underbar fredag och sköt om er och kram tills vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0