Acceptera ALDRIG våld!

image17

Aldrig
säger jag - att jag skulle acceptera detta! Men det är återigen alltid så lätt att säga det när man står på sidan om, inte mitt i nåt sånt missbruk eller misshandel. Då är det alltid så lätt att säga: Aldrig jag! Men det vet man inte hur man skulle göra och reagera om man vore där mitt i! Men jag har väldigt svårt för att kunna tro detta om mig själv - att jag skulle acceptera stryk av någon ... jag kan bara inte tro detta om mig själv helt enkelt! Det skulle vara slut vid första gången - absolut - för i mitt sinne, så slår man ALDRIG någon som man älskar och tycker om! ALDRIG NÅGONSIN! Det förekommer helt enkelt inte i min värld! Jag dömer ingen - förstår ni! Detta är bara ett litet inlägg som jag skriver för att starta tankar och diskussioner kring detta ämne.

Själv så har jag med egna ögon sett min egen far misshandla och slå min mamma ... så helt främmande för detta är jag ju inte - har liksom upplevt det i min närhet - även om det inte drabbat mig själv personligen! Min mamma ... hon stannade kvar ... år ut och år in ... kan inte fatta detta!

Detta är ett STORT och farligt och jobbigt ämne för många, det är allt för många som är mitt i och har varit med om detta, tyvärr! Många som har ärr för livet och inte kan lita på någon! Jag beklagar bara att detta förekommer hos någon ... det förekommer mycket elände bakom hemmets stängda dörrar! Det är inte alla som kan säga i “hemmets lugna vrå"! Än en gång tyvärr ... Allt för många har ett “rent helvete" där hemma, i hemmet där man skall kunna känna trygghet och harmoni, stillhet och kärlek ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0