Försäkringskassans beteende mot dom som är sjuka!

image26

Läste i Aftonbladet att Försäkringskassan hade varit framme igen.

Det var bl a en man som hade svårt för att både sitta och stå - Försäkringskassan menade att han kunde ju ligga och arbeta!

En annan hade diarré - sprang minst 10 gånger per dag på toa - denna personen skulle också kunna jobba!

En familj hade mist sin lilla baby ... Försäkringskassan menade att sorg är ingen sjukdom!

Jag säger bara så här: Sverige har blivit KALLT och HÅRT! Inte ett dugg mänsklighet finns kvar! Vad beror detta på???? Inte underligt att samhället ser ut som det gör - med alla självmord, misshandel. Kallt skall med kallt bemötas tydligen! Ingen mänsklig värme finns kvar. Det är oerhört hur Försäkringskassan kan sitta och sätta sådana här gränser! Hur orkar man jobba själv på ett sånt ställe! Jag skulle aldrig orka med denna hårdhet. Jag menar - folk har i alla tider varit sjuka och kommer också att i alla tider fortsätta med detta. Det finns faktiskt sjuka människor som behöver få vara sjukskrivna - utan tidsbegränsning också!

Det är faktiskt inte alla som försöker luras och fuska sig till sjukpenning!! Dom flesta är nog ändå sjuka ... även om jag också förstår att det har missbrukats och blivit försämrat genom detta! Och visst är det ju synd när folk inte är ärliga! Någon som behöver hjälp blir lidande istället!

Inte underligt att folk blir sjuka om dom bemöts på detta sättet!!! Är man redan sjuk - så inte blir man friskare - utan ännu sjukare. Både kroppsligt och själsligt tror jag. Detta måste tära på människorna. Fy fan säger jag bara.

Och dom motiverar också detta med att "man inte skall sjukskriva i onödan" ... men för klåden - det måste ju finnas känsla, medmänsklighet, förståelse, empati ...

Att kunna säga att sorg inte är någon sjukdom ... vem fan har bestämt det! Jag säger bara ... någon som har upplevt sorg vet att man känner sig sjuk och måste få bearbeta den - detta är också individuellt hur länge detta kan ta.

Hur kan man jobba om man bara gråter ... inte kan tänka på något annat än den som är borta. Och tänk så hemskt - att förlora ett barn och inte få sörja och vara hemma under denna tiden!!!

Jag fattar inte vart detta samhälle är på väg! Inte underligt att så många människor far illa och mår psykiskt dåligt - inte bara kroppsligt!!

Och sen att Försäkringskassans egna läkare kan sitta och bedöma människor dom aldrig ens träffat - det är väl om något konstigt och märkligt! Patientens egen läkare blir nästan omyndighetsförklarad inom sitt yrkesområde, när Försäkringskassans läkare bestämmer något helt annat än patientens läkare redan har gjort ... efter kanske flera års uppföljning, utredningar, undersökningar, provtagningar.

Passa dig svensk - det duger inte att bli sjuk! Håll dig frisk ... för ve och fasa om du blir sjuk och behöver vara hemma! Då kommer Försäkringskassan med pekpinnen och slår dig!!!

Jag menar inte att kritisera dom människor som jobbar där - det är ju inte dom själva som personligen hittat på dessa regler. Utan det är politikerna ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0