Åskan har varit på besök hos mig!

Buller och bång har jag nyss haft här! Nu har regnet precis slutat också, kom en störtskur - samtidigt som solen tittade fram och regnbågen syns utanför mitt fönster på himlavalvet. Det blev lite muller här i eftermiddags, i morse kom en regnskur, sen kom solen ... det mulnade igen och så hördes åskan.


Jag la mig och läste efter middagen och duschen, jädrans vilken knall som kom! Jag flög upp från sängen - så rädd och överraskad blev jag! Skyndade mig att dra ur datorn och alla tv-apparater. Men det blev bara några knallar sen ... Före åskan började jag att må så jädrans konstigt, både yr i skallen och illamående blev jag och det har inte ännu släppt - äcklig känsla. Jag brukar som regel få migrän innan åskan kommer ...


Har inte varit alls vid datorn och bloggen idag ... vi har varit och hälsat på goda vänner i deras stuga nere vid havet. Det var så härligt där och vackert.


Före besöket - for vi förbi ÖB och köpte lite av varje och sen förbi Granngården och köpte mera plantjord. Man får aldrig för mycket jord ...


I morse gjorde jag laxpudding och en fläskpannkaka. Så till middag blev det puddingen ... gott som tusan är det och så enkelt att göra också.

image150


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0