Känns bättre och bättre

Jag börjar så smått att återvända till dom levandes värld! Känner att ryggen blir bättre och bättre, sakta men säkert! Känns fortfarande väldigt svag förstås, ömmar fortfarande och jag får ta det stilla lugnt och försiktigt ännu. Jag har värk - ordentligt - strålar ner i benet. Men det känns ändå bättre - jag är inte lika stel som igår och kan röra mig betydligt bättre i eftermiddag. Mannen var ju på Apoteket och köpte tabletter åt mig idag ... dom rekommenderade Pronaxen - dom har jag ätit mycket förr för min ledvärk. Tog en tablett kring 14-tiden idag ... la mig då mannen åkte till sitt jobb efter 14.30 - har legat tills för ett tag sedan. Känner mig mycket bättre - men det är väl tabletterna som också påverkar ... är inte lika spänd heller.

Och bara detta lilla bättre som känns, det är så underbart så det är inte sant! Jag blir så glad och lycklig! För igår var det så hemskt med ryggen min.

Däremot märker jag att jag inte kan sitta långa stunder - då börjar det göra ont och värka. Det känns som ett tryck på ryggraden. Men samtidigt är det ju också viktigt att man försöker vara uppe nåt tag också.

Jag längtar efter att få gå ut och gå ... i morgon tänker jag försöka mig på en promenad ... längtar så.

Man värdesätter inte det man kan göra - förräns det är för sent!

Och att ha en frisk rygg och orka göra saker ... det enklaste av det enkla - som att ta upp ett skräp från golvet - det är värdefullt att kunna göra själv! Man tar allt sånt här för givet också.

Och jag som är van att alltid göra något - det är så jäkligt svårt när man inte kan eller ens orkar!!!

Så nu hoppas jag att ryggen min blir bättre och bättre för varje minut som går!! Skall ta det lugnt ändå och vila mycket - men som sagt - även promenera - det tror jag är jättebra faktiskt för ryggen - det vet jag ju av erfarenhet - att då jag går mycket - känns min rygg bättre!
image164


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0